Pēdējo reizi informācija atjaunota 18.12.2023

Daugavpils valstspilsētas  pašvaldības iestādes „Sociālais dienests”
Privātuma politika

 

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības iestādes „Sociālais dienests” (turpmāk – dienests) privātuma politikas mērķis ir informēt fizisko personu (turpmāk – datu subjekts) par viņa personas datu apstrādes nolūkiem un tiesiskajiem pamatiem, par personas datu aizsardzību, par datu subjekta tiesībām un to nodrošināšanu.

Dienests apstrādā (vāc, saņem, glabā, nodod, dzēš) fizisku personu datus ar nolūku izpildīt savas funkcijas, realizēt pilnvaras un sniegt pakalpojumus.

Atkarībā no pakalpojuma, vai izpildāmās funkcijas, dienests apstrādā personas datus Vispārīgās datu aizsardzības regulas (Eiropas Parlamenta un Padomes regulai Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula)) izpratnē. Dienests var apstrādāt fizisku personu datus saskaņā ar ārējiem tiesību aktiem (likumi, Ministru kabineta noteikumi), Daugavpils valstspilsētas pašvaldības saistošajiem noteikumiem, dienesta iekšējiem normatīvajiem aktiem, sabiedrības interesēs, līgumsaistību ar datu subjektu nodibināšanu un uzturēšanu, datu subjekta piekrišanu, datu subjektu vai trešo personu vitālu interešu nodrošināšanu.

Šī privātuma politika attiecas uz ikvienu fizisku personu, kuras personas datus apstrādā dienests vai tā struktūrvienības. Privātuma politika attiecas uz personas datu apstrādi, kur dienests iegūst datus tieši no datu subjekta – jebkurā formā, kādā persona tos iesniedz dienestam: drukātā formātā klātienē vai pa pastu, elektroniskā formātā iesūta uz e-pastu vai oficiālo e-adresi, vai iesniedz ar e-pakalpojuma platformu latvija.lv vai epakalpojumi.lv starpniecību, sazinoties pa tālruni vai citā veidā. Privātuma politika attiecas arī uz personas datu apstrādi, kur dienests iegūst datus (veic datu apmaiņu) no trešām personām – valsts nozīmes datu reģistri, valsts iestādes, pašvaldības iestādes, organizācijas un uzņēmumi.

Personas datu apstrāde attiecas uz dienesta pakalpojumu saņēmējiem (bijušajiem, esošajiem, potenciālajiem), dienesta darbiniekiem (bijušajiem, esošajiem, vakanču pretendentiem, praktikantiem, stažieriem, vasaras un sezonas darbu veicējiem), dienesta partneru (apakšuzņēmēju, piegādātāju, pakalpojumu nodrošinātāju, pašnodarbināto personu) pārstāvjiem un darbiniekiem, un personām, kuras sadarbojas vai sazinās ar dienestu vai tās struktūrvienībām.

Dienests rūpīgi un atbildīgi attiecas pret personas datu apstrādi un aizsardzību, nodrošina atbilstošu personas datu drošību, ievieš mūsdienīgus un adekvātus datu aizsardzības pasākumus, organizē iesaistīto darbinieku apmācību, pārrauga iesaistīto apakšuzņēmēju atbilstību, nodrošina datu subjektu tiesību ievērošanu un realizāciju.

I. Pārzinis un tā kontaktinformācija

1. Personas datu apstrādes Pārzinis ir Daugavpils valstspilsētas pašvaldības iestāde „Sociālais dienests”, vienotās reģistrācijas Nr. 90001998587, juridiskā/korespondences adrese Vienības ielā 8, Daugavpils, LV-5401, Daugavpils, Dienesta kontaktinformācija: tel.+371 654 23700, oficiālā e-pasta adrese: socd@socd.lv. Uz šo pasta vai e-pasta adresi var iesūtīt datu subjekta informācijas pieprasījumu.

2. Saziņai ar dienesta datu aizsardzības speciālistu personas datu apstrādes jautājumos, rakstīt uz e-pastu – datuaizsardziba@socd.lv vai pasta adresi (ar norādi „Datu aizsardzība”) – Vienības ielā 8, Daugavpils, LV-5401. Uz šo kontaktadresi var iesūtīt jautājumus par personas datu apstrādi. Pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu var iesniegt saskaņā ar privātuma politikas 38. punktu

II. Personas datu apstrādes nolūki

Personas datu apstrādes nolūki ir:

3. Dienesta funkciju un uzdevumu izpilde, kā arī pakalpojumu sniegšana;

4. normatīvo aktu prasību izpilde (tajā skaitā, bet ne tikai) attiecībā uz:

4.1. lietvedības funkciju veikšana, tai skaitā, bet ne tikai iesnieguma/e-pasta vēstules/pieprasījuma saņemšana, reģistrēšana, atbildes nosūtīšana u.t.t;

4.2 grāmatvedības funkciju veikšana;

4.3. saņemtā klienta iesnieguma/e-pasta vēstules/pieprasījuma apstrāde, lēmuma pieņemšana un atbildes sagatavošana;

4.4. zvanu centra darbības nodrošināšana;

4.5. dienesta atbalsta pakalpojumu administrēšana;

4.6. publisko iepirkumu un zemsliekšņa iepirkumu veikšana;

4.7. videonovērošanas veikšana īpašuma aizsardzībai;

5. personāla vadība, tai skaitā personāla atlase; darba līguma noslēgšana un izpilde; darba laika uzskaite; darba samaksas aprēķina un darba samaksas veikšanas nodrošināšana; grāmatvedības prasību izpilde (attiecīgu attaisnojumu dokumentu noformēšana, komandējuma noformēšana); darbinieku sociālo labumu nodrošināšana (veselības apdrošināšanas organizēšana, u.c.); darba pienākumu izpildes fiksēšana un kontrole u.c.

6. Dienesta administratīvās darbības nodrošināšana, tai skaitā drošības nodrošināšana dienesta telpās (piemēram, piekļuves un kontroles sistēmu uzturēšana); īpašuma aizsardzība (piemēram, videonovērošanas sistēmu uzturēšana); sadarbības nodrošināšana ar sadarbības partneriem, valsts un pašvaldību iestādēm, sabiedriskām organizācijām, uzņēmējiem t. sk. sadarbības nodrošināšanai nepieciešamās informācijas nodošana/saņemšana;

7. Dienesta iniciatīvu nodrošināšanai sabiedrības interesēs (informācijas atklātības nodrošināšanai un sabiedrības informēšanai; iedzīvotāju sveikšana un godināšana nozīmīgos pasākumos (datu pārbaude, publicitāte, fotografēšana))